Kada je prije 500 godina, 31. Studenog 1517. godine,
augustinski redovnik Martin Luther prošao kroz ulice Wittenberga i izvjesio svojih 95
teza, nije ni sanjao da će započeti ono što mi nazivamo Reformacijom. Povodom 500-te godišnjice toga
čina, sjećamo se temeljnih načela Reformacije. Sva ona započinju riječju
„samo“, odnosno isključuju bilo kakvu primjesu ljudski dodanih normi.
Do sada smo razmišljali o tome što znači da Biblija uči da je Samo Sveto pismo
konačni autoritet vjere i prakse, što znači da je jedino Krist Spasitelj i
Zagovornik pred Bogom, te što znači da se spašavamo isključivo po vjeri, a ne i
po djelima.
Danas želim da razmišljamo o još jednom načelu
Reformacije: Samo milost. Prošli put
smo već vidjeli naznake da je spasenje samo po milosti, kada smo
spomenuli Efežanima 2,8-9: „Ta milošću ste spašeni po vjeri! I to ne po sebi!
Božji je to dar! Ne po djelima, da se ne bi tko hvalisao.“ U neku ruku, istina
da se spašavamo samo po milosti jako je bliska tvrdnji da se spašavamo samo po
vjeri. Razlika je u tome što kada kažemo da se spašavamo samo po vjeri, onda
gledamo na čovjeka i kažemo: „Čovjek ne može zaslužiti svoje spasenje nikakvim
dobrim djelima, nego ga prima samo po vjeri u Krista.“ Kada kažemo da se spašavamo samo po milosti, tada gledamo na Boga i kažemo: „Jedino
što je Boga navelo da nas spasi jest njegova milost, a ne neka naša urođena ili dana nam dobrota.“
Dobru sliku Božje milosti nalazimo u starozavjetnoj knjizi proroka Hošee. Na samome početku knjige, Bog je rekao proroku Hošei da će njegov brak s Gomerom biti prikaz Božje ljubavi i milosrđa. Hošea se trebao oženiti ženom za koju je Božjom objavom unaprijed saznao da će ga prevariti i odati se bludu. Tako se i dogodilo. Gomera se odala bludu, a zatim je napustila Hošeu i na kraju završila kao ropkinja. Nakon nekog vremena, Bog je rekao Hošei: „Idi opet, ljubi ženu koja drugog ljubi i čini preljub, kao što Jahve ljubi djecu Izraelovu, dok se oni k drugim bogovima okreću“.
Dobru sliku Božje milosti nalazimo u starozavjetnoj knjizi proroka Hošee. Na samome početku knjige, Bog je rekao proroku Hošei da će njegov brak s Gomerom biti prikaz Božje ljubavi i milosrđa. Hošea se trebao oženiti ženom za koju je Božjom objavom unaprijed saznao da će ga prevariti i odati se bludu. Tako se i dogodilo. Gomera se odala bludu, a zatim je napustila Hošeu i na kraju završila kao ropkinja. Nakon nekog vremena, Bog je rekao Hošei: „Idi opet, ljubi ženu koja drugog ljubi i čini preljub, kao što Jahve ljubi djecu Izraelovu, dok se oni k drugim bogovima okreću“.
Hošeina ljubav prikaz je Božje ljubavi kojoj je temelj milost. Ona opstaje čak i onda kada je druga osoba nedostojna
ljubavi i povjerenja. Spasenje je po milosti, a to znači da naš odnos s Bogom i
naše spasenje ne ovise o nečemu u nama
– našoj dobroti ili našim djelima – nego isključivo o Bogu. Poput Hošeine žene
i mi smo se puno puta iznevjerili Bogu. Kao što kaže Calvin, naše
je srce „tvornica idola“, a najveći idol smo sebi zapravo mi sami.
Međutim, Božja milost u onima koji vjeruju u Krista u
konačnici je uvijek slavodobitna! Baš kao što je Hošea na kraju otkupio Gomeru
i ona mu se vratila u pokajanju, tako i Bog čini s nama: „On je dao samoga sebe
mjesto nas da nas otkupi od bezakonja i očisti nas da budemo njegov izabrani
narod, revan u djelima ljubavi“ (Titu 2,14). On je to učinio dok smo još bili
robovi grijeha i Njegovi neprijatelji. Mi nikada ne bismo izabrali Njega, nego
je On izabrao nas. To nije učinio zbog nečega dobroga u nama, nego zbog Njegove
unutarnje dobrohotnosti koju nismo zaslužili – zbog svoje milosti!
Danas razmislite o tome koliku vam to sigurnost daje u vašemu odnosu s Bogom. Ako je temelj toga odnosa milost, onda ne postoji ništa što nas može odvojiti od Boga kojem vjerujemo po Kristu. Onda čak i naše posvećenje nije preduvjet nego dokaz Božje ljubavi koja je izlivena u nama po Njegovom Duhu! A to znači da zbilja imamo mir s Bogom po našem Gospodinu Isusu Kristu. Slava Bogu na tome!
Danas razmislite o tome koliku vam to sigurnost daje u vašemu odnosu s Bogom. Ako je temelj toga odnosa milost, onda ne postoji ništa što nas može odvojiti od Boga kojem vjerujemo po Kristu. Onda čak i naše posvećenje nije preduvjet nego dokaz Božje ljubavi koja je izlivena u nama po Njegovom Duhu! A to znači da zbilja imamo mir s Bogom po našem Gospodinu Isusu Kristu. Slava Bogu na tome!